Toen ik in 2003 mijn eerste training mocht geven aan buitenlandse PhD’s over Dutch organisation cultures, was ik verkocht. Het overbrengen van kennis, mensen laten vertellen over hun ervaringen, oefeningen bedenken om bewustwording te creĆ«ren om uiteindelijk met een rugzak vol bagage de deur uit te lopen.

Afgelopen 13 jaar heb ik gewerkt met mensen en organisaties in ontwikkeling. Met mijn communicatiebril en antropologische blik voel en zie ik snel een onderstroom tussen mensen en in organisaties. Een duik onder de ijsberg vertelt ons veel over de mensen waar we mee werken. Met een frisse blik kijken naar de ander, gevoel houden met waar de ander vandaan komt, verbinding maken op een dieper niveau, dat vind ik belangrijk.

De laatste 7 jaar heb ik meerdere talentenprogramma’s begeleid als coach en trainer. Young professionals – de zogenoemde millenials – hebben erg behoefte aan persoonlijke ontwikkeling in relatie tot hun eigen vakgebied. Ze staan open voor feedback, willen inzicht in hun sociaal/emotionele ontwikkeling, hun energiebalans en zichzelf neerzetten als professional. Ook komt hier het generatieleren aan bod.

De afgelopen jaren heb ik mezelf steeds meer verdiept in persoonlijke ontwikkeling vanuit de positieve psychologie, de voice diologue en de relatie met het lijfelijke ervaren. In de vele serious live games die ik heb mogen begeleiden, is ervaren van verandering een belangrijk principe. Lichaam en geest zijn volledig met elkaar verbonden. In de 3-jarige studie Professionele communicatie van Phoenix heb ik de kunst van het begeleiden en begeleid worden aan den lijve mogen ervaren.

Ik geloof in het effect van waardering en kijken naar en werken met kwaliteiten, van mensen, generaties en organisaties. Van nature ben ik energiek en heb een speelse manier van begeleiden. Persoonlijk en open. Van mens tot mens. Onderstaande quote van Hal en Sidra Stone, de grondleggers van de Voice Dialogue, geeft het treffend weer.

“On the journey of self-discovery, let’s stop looking for what is wrong with us. Let us discover, instead, who we are and how we work!” (Hal & Sidra Stone ’93)